пʼятницю, 14 жовтня 2016 р.

Сценарій родинного свята для учнів молодших класів "Шануй батька й неньку"



«Шануй батька й неньку»

Мета. Виховувати любов і повагу до найближчих і найрідніших людей – батька  й матері, бажання допомагати їм. Вчити бути чемними, уважними,завжди пам’ятати місце, де народилися, рідну оселю. Формувати почуття обов’язку перед батьками, довести всім присутнім на святі, що батьки і діти – це одне ціле.
Обладнання. Кімната прикрашена вишитими рушниками, серветками. На столі –  хліб, сіль на рушникові. Плакат, на якому фото дітей  розміщені у квітах українського віночку.

Вчитель.
Сім’я, родина, рід –
Які слова святі.
Вони потрібні кожному в житті.
Якщо зміцніє хоч одна родина –
Міцніша стане наша Україна.
1-а дитина
Доброго ранку! Доброї днини!
Ми вас чекали на наші гостини.
Щоб вшанувати тат і матусь,
Сестричок, братів, дідусів і бабусь.
2 – дитина
Гостей дорогих
Ми вітаємо щиро,
Стрічаємо з хлібом,
Любов’ю і миром.
3- я  дитина
Для гостей відкрита
Хата наша біла.
Тільки б жодна кривда
В неї не влетіла.
4-а дитина
Хліб підносим вам і сіль
На біленькім рушничкові,
До землі аж б’єм поклін,
Щоб завжди були здорові.
Діти виносять коровай і ставлять на стіл.
Вчитель. Ще з давніх-давен із хлібом- сіллю зустрічали дорогих гостей. Усім, хто приходив із чистими помислами, підносили цю давню  слов’янську святиню. Прийняти рушник,поцілувати хліб – символізувало злагоду, пошану до тих, хто їх подавав.
Шановні гості! Дорогі діти, наші рідні батьки, віта таю вас на родинному святі!
Сьогодні ми зібралися у колі нашої дружної родини , адже школа – це теж родина.
Батьки і діти!  Діти і батьки!
Нерозділиме і одвічне коло.
Ми засіваємо житейське поле,
І не на день минущий – на віки!..
Звучить мелодія до пісні «Зелене жито,зелене».
У гостях присутні родини. Давайте привітаємо родину …, …, … .
5-а дитина
Кохані наші, чарівні,
Найкращі, найрідніші,
Ми заспіваємо вам пісні
І прочитаємо вірші.
6-а дитина
Яка хороша нині днина –
Зібралася уся родина,
Всі рідні – сестри і брати,
Дідусь, бабуся, батько й мати.
Від радості кортить нам заспівати.
Пісня «Ось прийшло чудове свято».
Вчитель. Мати й батько – найрідніші, найближчі кожному з нас люди. Вони нам дарують життя. Вони вчать нас правил життя між людей, оживляють наш розум, вкладають у наші вуста добрі слова. І перше слово, що вимовляє дитина – це слово Мама.
7-а дитина.
Є немало мам у світі,
Мами добрі, мами милі.
Та одна є наймиліша.
Хто така? Скажу вам я –
Рідна матінка моя.
8 – а дитина
Матінко рідна!Сонечко ясне!
Ти в цілім світі для мене найкраща!
Ти найпрекрасніша і найдобріша,
Ти, моя, матінко, найчарівніша.
9-а дитина
Матусю, дай ручки тобі поцілую,
За шийку тебе обійму,
 І щічки поглажу
Ти знаєш , матусю,
 Як дуже тебе я люблю.
10-а дитина
 Спасибі, рідні й любі мами,
Що ви сьогодні тут із нами.
До вас наше перше слово
Матусі, будьте здорові!
11-а дитина
Найдорожче в світі слово
Так звучить у рідній мові:
Мати, матінка, матуся,
Мама, мамочка, мамуся.
Називаю тебе я
 Рідна ненечка моя.
Пісня «Біля мами гарно так»
Вчитель. Слід згадати та віддати шану, як у народі кажуть, голові сім’ї – батькові. Справді, батько – господар у домі. Роль батька в сім’ї неоціненна. Він суворий і вимогливий. Його любов до дітей стримана і врівноважена Тільки він  може зробити все: вміє полагодити візка, саночки і машинки. А як усміхнеться тато,то скільки ласки і тепла в його погляді. І де не глянеш – всюди видно татову руку. Любі татусі, вас сьогодні вітають ваші вдячні діти.
12-а дитина
Батьку любий,тату милий,
Нинішньої днини
Ти від нас прийми щиренький
Дар на ці гостини.
13-а дитина
Цей дарунок – тепле слово,
Щире побажання.
Щоб прожив багато літ.
Не зазнав страждання.
14-а дитина
Щоб усе тобі вдавалося,
Щастя не минало.
Щоб твоє велике серце
Смутку не зазнало.
15-а дитина
Батько розуму навчає.
Мати приголубить.
Ніхто мене так у світі,
Як вони не любить.
Діти виконують танок.
Вчитель. Наша родина – це не тільки мама й тато. Що то за родина, в якій немає старійшин роду, тобто бабусь і дідусів. Бабуся – берегиня роду, невгамовна трудівниця, її руки не знають спочину ніде і ніколи.
16-а дитина
Моя бабуся люба,гарна й мила,
Вона найкраща від усіх людей.
І хоч вона вже трохи посивіла,
Але так щиро любить нас – дітей.
17-а дитина
Чому так багато навколо тепла?
Це ж моя бабусенька його принесла!
Скільки в бабусі сонця й тепла!
Скільки в неї радості, щедрого добра!

18-а дитина
Ой, яка ж бо ти, бабусю,дорога та мила,
Того словечком не сказати, не моя це сила..
То не сонечко на небі, в лузі квітка красна,
То бабуся в нашій хаті, добра все та ясна!
Вчитель. Постійним помічником бабусі є дідусь – господар родини.
19-а дитина
Бабусь ми дуже любимо
 і їм палкий привіт шлемо,
Та й не тільки їм одним,
А й дідусенькам своїм.
20-а дитина
Мій сивий, лагідний дідусю,
Я до землі тобі вклонюся.
За теплоту твою і ласку,
За мудре слово, гарну казку.
21-а дитина
Ти хороший і ласкавий,
Ти привітний, добрий, славний.
Будь здоровий, не хворій,
Мій дідусю дорогий!
22- а дитина
Ти вчиш нас, як на світі жить,
Як одне одного любить.
І твій розумний заповіт
Я пам’ятатиму повік.
Діти танцюють танок.
Вчитель. Батьківська хата, мамина пісня, дідусева казка, бабусина вишиванка,батькова криниця – усе це родовідна пам’ять, символи України, наші обереги.
І сьогодні у нашому класі представлені обереги родини Печенюків. Ці скарби не залишають байдужими жодної людини . Адже в них скільки любові,світла й тепла.
23-я дитина
Я на них із ніжністю дивлюся.
Це - скарби, коштовності мої.
Рушник цей вишила бабуся,
Бачу в нім красу душі її.
Цю серветку мама вишивала,
Цю поличку вирізав татусь…
24-а дитина.
Цих скарбів у мене є чимало,
І коли до них я доторкнусь,
Рідних рук тепло я відчуваю.
Сила в них якась магічна є,
Сила ця мене оберігає від негод
Енергію дає.
Вчитель. Ми всі – український народ,який складається з родин – малих і великих, дружних і працьовитих. Родина – це не тільки рідні, родичі. Це і наш клас, і наша школа,і увесь народ український. А щоб нашому українському роду не було переводу, потрібно берегти його, шанувати. Сьогоднішнє свято – освідчення в любові до своєї сім’ї, бажання зробити для неї щось приємне.
25-а дитина
Бабусю,шануйте дідуся!
Матусю,любіть татка!
Хай буде, як дуб, могутній наш рід!
Хай злагода й мир панують в родині!
26-а дитина
Допоки батько живий,
Допоки мати жива,
Поспішаймо сказати
Найніжніші слова.

Рідна мамо, живи!
Рідний тато, живи!
Рідна бабцю, живи!
Рідний дідусю, живи!
Найдорожчі у світі – це ви!
27-а дитина.
Ми готували вам концерт
Старанно і завзято.
Спасибі вам, що ви прийшли
На це родинне свято.
28-а дитина
Спасибі вам за те, що ви
Веселі та привітні!
Спасибі вам за те , що ви…
Ви просто є на світі.
Вчитель.
Свій рід потрібно пам’ятати:
Від діда й баби, мами й тата.
Та родовід не тільки треба знати,
Їх цінувати й щиро поважати.
Щиро дякую всім за те, що взяли участь у нашому святі. І хочу побажати всім – дорослим і дітям – завжди пам’ятати про тих, хто дав нам життя . Бережіть батьків,діти, будьте їхньою опорою та надією! Бажаю усім любові від батьків, поваги від дітей, а щастя і здоров’я від Бога.